28 Feb 2015

Kehadiran aku diusir

Sayang, bisakah kita terus bersama
Hingga ke babak indah
yang selama diimpi
yang selama dinanti
Dipandang mesra
Dengan cincin dijari
Kita tak pernah sengketa
Berairmata, tak pernah pun ada
Tapi kini cinta tak direstui
Batu pemisah dibina begitu tingginya
Aku cuba dan mencuba
Untuk bersamamu
Tapi ku ditolak rebah jiwa retak
Kian lama berakhirnya bertemu
Engkau menangis menuduk dan kau membisu
Engkau menghulur surat dan lantas kau pergi
Rupanya undangan pernikahan kau nanti
Berdiri aku terpaku kaki di bumi
Tiada yang aku dengar hanya denyut hati
Hasrat dijiwa kini hilang tak berganti
Undurkan masa juga takkan menjadi
Hadirnya dengan damba
Melihat engkau bersanding disana
Masih lagi diri aku diusir
Walaupun untuk melihat untuk kami terakhir







Previous Post
Next Post

post written by:

0 Pengkritik: